Opstart på grød og at vugge i søvn

7. maj 2007

Alder:
3 mdr.

Opstart på grød og at vugge i søvn

Hej Helen

Tak for dit tidligere svar.

Laura bliver 4 mdr om 5 dage, og da hun er en meget sulten pige, er vi så småt startet op på lidt grød og vælling. Vi havde vores sp med på råd, og hun syntes det var okay.

De sidste 4-5 dage har jeg givet Laura en smule risgrød til middag. Vi er startet stille og roligt op 3-4 tsk. for at maven kunne vende sig til det. Hun er meget glad for det, åbner munden på vid gab og synker også fint. Det kan kun gå for langsom med skeen:-) men jeg er i tvivl om hvor meget hun må få, nu når vi har prøvet nogle dage. I dag spiste hun knapt en halv dl, tror godt hun kunne have spist mere... men hvor længe skal der gå inden hun må få en lille portion?

Hendes mave har ikke reagert på det. Afføringen er blevet noget fastere, men det er vel at forvente når der kommer andet end MM ind. Hun har for det meste afføring hver dag.

Vi har længe givet en flaske mme índen hun bliver puttet til nat, hvilket har fungeret fint. Denne er nu skiftet ud med vælling, i håb om ...

Annonce

... en bedre nattesøv. Hun var begyndt at ville spise mange gange om natten, hvor det førhen kun var en gang. Hun bliver putte omkring kl 20, hvor hun lige inden får vælling omkring 140-180 ml. Hun vil så ofte spise omkring midnat igen.

Jeg går i seng ved 23 tiden, og tænker om det ville være en ide at give hende en flaske mme her? Og så amme igen om natten.
Grunden til jeg spørger er, at hun falder bedst til ro igen om natten hvis jeg er "godt fyldt op " af mælk (hvilket jeg så ville være sen nat). Ellers vågner hun ofte, og er urolig, og vil ikke sove.

Tror du det ville være et problem, at falde i søvn ved flasken i stedte for brystet?

... og så et sidste spørgsmål. Laura skal altid vugges eller trilles i søvn, i liften eller barnevognen. Det er da noget tidskrævende, men hun falder ikke til ro selv...
hvornår skal vi begynde, at tænke på at hun selv skal falde til ro uden, at bliver vugget?

Uha mange spørgsmål, håber du kan finde hoved og hale i det.

God mandag, Venlig hilsen Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for din hjælp til ammestop. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...

Hilsen en mor, der gerne ville gøre ammestop så let som muligt for både mor og barn.