Brev:
Opstart på grød og at vugge i søvn
7. maj 2007
Alder:
3 mdr.
Opstart på grød og at vugge i søvn
Hej Helen
Tak for dit tidligere svar.
Laura bliver 4 mdr om 5 dage, og da hun er en meget sulten pige, er vi så småt startet op på lidt grød og vælling. Vi havde vores sp med på råd, og hun syntes det var okay.
De sidste 4-5 dage har jeg givet Laura en smule risgrød til middag. Vi er startet stille og roligt op 3-4 tsk. for at maven kunne vende sig til det. Hun er meget glad for det, åbner munden på vid gab og synker også fint. Det kan kun gå for langsom med skeen:-) men jeg er i tvivl om hvor meget hun må få, nu når vi har prøvet nogle dage. I dag spiste hun knapt en halv dl, tror godt hun kunne have spist mere... men hvor længe skal der gå inden hun må få en lille portion?
Hendes mave har ikke reagert på det. Afføringen er blevet noget fastere, men det er vel at forvente når der kommer andet end MM ind. Hun har for det meste afføring hver dag.
Vi har længe givet en flaske mme índen hun bliver puttet til nat, hvilket har fungeret fint. Denne er nu skiftet ud med vælling, i håb om en bedre nattesøv. Hun var begyndt at ville spise mange gange om natten, hvor det førhen kun var en gang. Hun bliver putte omkring kl 20, hvor hun lige inden får vælling omkring 140-180 ml. Hun vil så ofte spise omkring midnat igen.
Jeg går i seng ved 23 tiden, og tænker om det ville være en ide at give hende en flaske mme her? Og så amme igen om natten.
Grunden til jeg spørger er, at hun falder bedst til ro igen om natten hvis jeg er "godt fyldt op " af mælk (hvilket jeg så ville være sen nat). Ellers vågner hun ofte, og er urolig, og vil ikke sove.
Tror du det ville være et problem, at falde i søvn ved flasken i stedte for brystet?
... og så et sidste spørgsmål. Laura skal altid vugges eller trilles i søvn, i liften eller barnevognen. Det er da noget tidskrævende, men hun falder ikke til ro selv...
hvornår skal vi begynde, at tænke på at hun selv skal falde til ro uden, at bliver vugget?
Uha mange spørgsmål, håber du kan finde hoved og hale i det.
God mandag, Venlig hilsen Stine